20111205

Talking About Originality.

Copycat.Poser.Faker.Dan blablabla.
Kita manusia, rumah kita atas dunia. Manusia atas dunia semua pesen suka melabel. Bagus sebenarnya, at least boleh tambah notes dalam buku vocabulary.
Aku pengecut. Sebab tu aku pilih jalan selamat berkecimpung dalam dunia monolog. Sorang-sorang. Layan campuran biokimia bawah tanah. Gali inspirasi.
Bila difikirkan balik, fake or ori bukan pointnya. Its okay. Jangan nak fucked up sangat bila ada orang spam wall kirim ludah poser whatever.
Tak ada manusia yang lahir terus berlari.
Tak ada yang kecebuk jatuh jadi bintang.
Pernah dengar?
Fake it till you make it.
Try and error.
Come on, it's a learning process.
Senang cakap siapa blah cepat,itu yang fake.Siapa yang kekal,itu true. But, kita tak boleh jugak buat statement mcm tu sbb ada yang true,ada yang fake.Jangan campur diorang semua and letak nama band, "the fake". Sebagai manusia yang rasa dah a bit senior, support je dengan apa yang diorang buat. As long as diorang tak ludah karya kau. Kan senang. Lagipun dah cukup bagus ke nak kata orang fake.
Dalam dunia ni tak ada yang original.Yang ada, creativity and innovative.Cipta yang baru atau ciplak yang ada dan perbaikinya.Sedangkan kapal terbang pun tiru konsep burung terbang, fake ke kapal terbang tu bila ia berada di langit?.Tak ada yang palsu macam bulu mata palsu.

Korang faham ke apa yang aku sembang?

No comments:

Post a Comment