20111127

Keeping Heaven,

Perempuan bedebah ni sedang membabibutakan sesuatu.

Dan dia sedar.
Dia tahu. Dia tahu dia jahat.
Dan semua juga tahu dia jahat.

But, still deep in her heart, she knows that there's still a good part that buried inside.
Tak.aku tak minum.Aku cuma tahu brand-brand arak je.
Aku bukan kaki club.kalau aku kaki club pasti ada album khas aku letak dekat photo album Facebook aku.
Ya, aku pernah smoke.Sebab aku tak kuat iman. But, people change. So do I.

Sorry kalau aku bukan dalam zon orang-yang-baik2-macam-kau
Tapi aku tahu Tuhan sentiasa ada back up plan untuk semua orang. Walaupun kita jahat.

It's just cara orang cakap dengan aku sekarang, macamlah aku nak masuk kristian esok.

Yes.judging is good.especially for those that can tell the difference between good and evil.Aku tak marah orang judge aku.Be my guess.But part sindir-menyindir ni je aku kurang berkenan.sebab dia dekat dengan hati.Bila kita dah main dengan hati, don't you think that it's a bit sensitive?

Lately aku banyak kena hentam dengan soalan-soalan yang berbaur ganas. Entah apa faedah soalan tu ditanya pun aku tak tahu. Cuba kau tanya apa rasanya jadi aku? Jadi aku didalam rumah. Atau aku diluar rumah? Baru aku tahu yang kau sebenarnya ambil berat. Jawapan aku, both hard.

Yes, I'm trying hard to keep my heaven.help me.
Tell me that I'm strong.

1 comment:

  1. untung la ade org ambil berat,kalau org org da x sayang mcm mane?

    jgn risau,Allah sentiase bersama hamba-hambanya.

    Dari Abu Ruqayyah Tamim bin Aus ad-Daary radhiyallahu ‘anhu, bahwasanya Nabi shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda, “Agama itu nasihat”. Kami pun bertanya, “Hak siapa (nasihat itu)?”. Beliau menjawab, “Nasihat itu adalah hak Allah, kitab-Nya, Rasul-Nya, pemerintah kaum muslimin dan rakyatnya (kaum muslimin)”. (HR. Muslim)

    mungkin si hamba Allah nak nasihat,tapi x kene gaye. care nye keras,kasar. sebab dia bukan perempuan,x tau nak berlembut. nak berterus terang takut terasa hati,jadi dia berkias.

    Allahu A'lam (Allah Maha Mengetahui)

    ReplyDelete